All you need is love @ PinkBeach en 2 hele mooie w - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Christa De Lange-Doorn - WaarBenJij.nu All you need is love @ PinkBeach en 2 hele mooie w - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Christa De Lange-Doorn - WaarBenJij.nu

All you need is love @ PinkBeach en 2 hele mooie w

Door: Christa de Lange

Blijf op de hoogte en volg Christa

31 December 2012 | Bonaire, Kralendijk

All you need is love @ PinkBeach en 2 hele mooie weken!

Hoe is het met jullie in het mooie Nederland? Hier op dit prachtige eiland alles heel GOED! De laatste 2 weken waren zoooo mooooi. Ik heb één van de mooiste kerstdagen beleefd en mijn mooiste kerstkado is op Bonaire gekomen.

“All you need is love” maar dan zonder camara’s. Bertran speelde als Robert himself. Daar tijdens een picknick met een aantal vrienden op Pink Beach, lekker kijkend naar de ondergaande zon, hapjes, drankjes kwam daar aangerend, mijn man. Ik had het in eerste instantie niet door, totdat hij voor mij zat. Wat was ik verrast. Kon het haast niet geloven, ben er wel een tijd lang stil van geweest hihihi. En dat gebeurt niet vaak. Zelf wist Bertran ook nog maar een paar dagen dat hij hier heen zou komen. Velen zaten in het complot, want hij is gehaald door Yvette en Laura (thanks dames) en ook dus mijn schoonzusje die hier al een paar dagen was. Ze had zelfs al geregeld dat ze twee dagen bij een vriend van mij kon slapen………

Wauwww, wat een mooie verrassing, goed gelukt. Dubbel genieten dus. Ik had voor Judith wel het een en ander gepland, maar even plannen bijstellen en gaan :).

Beiden zijn precies rond een mooie periode gekomen, waarbij we van feestje in feestje zijn gerold. Heel vervelend. Zo gaat er een groep collega’s weer terug naar Nederland, waarvan ook 2 vriendinnen. Collega’s ken je door het hele ziekenhuis heen. Op zo’n feestje geldt hoe meer zielen hoe meer vreugde. Deze collega’s samen een poolparty georganiseerd met bbq en muziek. Echt top, helaas zat ik wel in de nachtdienst.

Ik zelf had samen met 2 andere dames een brunch geregeld voor eerste kerstdag. Dit aan een romantische pier bij het water. Iedereen had wel iets lekkers meegenomen. Daar stonden we dan in onze zomeroutfit met kerstmuts op, kerstliederen te zingen om vervolgens met kerstmuts en al het water in te gaan voor een verfrissende duik. Echt een mooie ervaring. Ik kreeg bijna het echte kerstgevoel :)

Judith is nog jarig geweest, yeahhh. Samen met haar vrienden, collega’s en familie hebben wij een mooi duikcursus kado kunnen doen. Wat was ze blij verrast. Klokslag 12 uur op haar verjaardag werd er bij Havana’s luid door de boxen het lied: “Happy Birthday To You” gezongen en hebben we geproost op nog vele mooie en gezonden jaren. Op de dag zelf zijn we eerst heerlijk wezen lunchen bij Boudoir. Toen naar het prachtige klein Bonaire geweest. Dit is een echt onbewoond eiland. Je moet met een bootje overvaren. En als je daar aankomt krijg je echt dat tropische gevoel. Wit strand, azuurblauw water, helaas geen palmbomen, maar met de zon erbij prachtig. Je kunt hier mooi snorkelen en veel vis onder water zien. In de avond zijn we met een groep uit eten geweest bij At Sea en is ze nog een keer verrast met kado’s.

Buiten de feestjes om zijn we ook het eiland verder gaan verkennen. Met Judith was ik naar donkeyfarm geweest, echt gelachen daar. Er lopen hier wel 300 ezels in het rond. Je rijdt dus echt over een hobbelige weg met allemaal ezels die bij je auto stoppen en hun koppen naar binnen steken. Eén moment waren er wel 6 ezelkoppen binnen hihihi. Eentje moest nog keihard niezen, bahhh.

Judith was al met een groep vrienden naar het Washington Slagbaai geweest omdat ik moest werken. Maar vorige week ben ik samen met Bertran, Patrick, Yvonne en Mariëlle in een pick-up naar het Nationaal Park geweest. Ik heb er maar 1 woord voor: “SCHITTEREND”. In dit natuurpark zie je veel dieren, waarvan veel Flamingo’s en leguanen. Het park heeft vele stranden, cactussen etc.

Met zijn drieën hebben we nog gekajakt door de Mongrove. We zijn naar de bioscoop geweest en natuurlijk een paar avonden hele gezellig naar Havana’s geweest. We hebben nog een duik gemaakt. Echt een mooie tijd om op terug te kijken. Ik ben nu even ‘alleen’. Heb gisteren Juuth naar het vliegveld gebracht en net Bert :(……

Lieve mensen, ik wens iedereen een heel goed uiteinde en een nog beter 2013. Van een collega heb ik een ticket gekregen om met oud op nieuw op een boot te zitten en vanuit het water naar het vuurwerk te kijken. Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal gaan doen. Mis jullie!!!!!

AYO,
Christa

P.s: Mochten er mensen zijn die nog een baan zoeken in het ziekenhuis op Bonaire, bekijk dan dit youtube filmpje even http://www.youtube.com/watch?v=ncryEHaPcwI en wees welkom.

  • 31 December 2012 - 12:07

    Agnes:

    wat een mooie ervaring en wat een verassing met je lief nu wij wensen je een goed uiteinde en een gezond begin liefs agnes en loet

  • 31 December 2012 - 17:18

    Judith:

    Lieve Chris!
    Wat waren het mooie dagen! Ik heb heerlijk genoten met jou, Bert en ook zeker al je vrienden daar. Wat een fijne groep mensen heb je daar om je heen. De rest van de maanden ga je nog zoveel leuke dingen doen, om jaloers op te wezen!
    Ik kijk terug op een geweldige vakantie, met een perfecte combi van actief, natuur, luieren en feestjes! Heeel veel plezier vanavond op de boot en laat Laura jou een dikke knuffel van mij geven en als jij dan een dikke knuffel van mij aan Laura geeft dan ben ik er toch een beetje bij :)
    xxxx

  • 10 Januari 2013 - 19:46

    Marja :

    Hoi lieverd

    Wat heb je weer voor prachtig reis verhaal opgeschreven
    wordt er helemaal warm van, en een belevenis die je je hele leven niet meer gaat vergeten
    je bent volop aan het genieten, en tussen door ook nog aan het werk haha.
    Lees in je verhaal dat er nog meer Nederlandse verpleegkundigen zijn,
    wat leuk zeg. blijft iedereen daar een maand f 5 of zijn er ook die er permanent wonen.
    Wat een feest voor je dat Bertran er met de kerst was, zo leuk dat e echt niets wist.
    Voor hoelang ben je nog p het mooie eiland, en heb je af en toe geen heimwee naar ons kikkerlandje
    Hier is het winter zeggen ze, maar lijkt wel herfst er is niets aan.
    nu zeggen ze dat in het weekend de winter er aan gaat komen, nou ik ben er helemaal klaar voor
    vind het heerlijk de vrieskou en als het kan dan maar wel met een zonnetje erbij.
    Zijn jullie werk dagen net als hier in Nederland of is het echt totaal anders.
    benieuwd verder naar wat je allemaal nog gaat mee maken,
    blijf je volgen en als je weer thuis bent gaan we lekker koffie drinken op het plein.
    liefs en dikke kus,

    xxxx
    Marja

  • 14 Januari 2013 - 20:18

    Klaas En Janny Vd Breul:

    Hoi Christa,

    Wel geen kaartje van ons,maar dat wil niet zeggen dat we niet aan je denken hoor.
    Hier gaat alles zijn gangetje op de kleine kwaaltjes na maar dat weet je in de winter.
    Het is bijna zover dat ons 3e kleinkind wordt geboren.Spannend altijd weer.
    Wat een verrassing he dat Bert voor je neus stond.Heb begrepen dat jullie er erg van
    hebben genoten.En Judith ook begreep ik.
    Nu meis geniet er nog van want het is hier maar koud hoor.
    Dikke knuf van ons. xxxxxxxxxxxxx klaas en janny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christa

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 9976

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 02 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: