Ik zit er echt!! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Christa De Lange-Doorn - WaarBenJij.nu Ik zit er echt!! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Christa De Lange-Doorn - WaarBenJij.nu

Ik zit er echt!!

Door: Christa de Lange

Blijf op de hoogte en volg Christa

02 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

Hee vriendjes en vriendinnetjes!

Wauuwww ik zit er echt. Niet te geloven, een paar dagen terug nam ik nog afscheid van iedereen en nu huppel ik rond ik Kralendijk. Het weer is nog niet heel zonnig, maar wel veel zee, strand en gezelligheid.

Na een mooi pre Bonaire feestje op zaterdagavond in cafe restaurant Loetje @ Amsterdam was het zondag zo ver; op naar Schiphol. Op naar het avontuur. Het was raar om afscheid te nemen. Je weet dat je gaat, maar het bleef apart om door de douane heen te lopen. Heb een klein traantje moeten laten. De vlucht ging goed, lekker gelezen, filmpjes gekeken, met mensen gesproken en geslapen. Tijdens de tussenlanding op Curacao heb ik Maartje ontmoet, wat nu ook mijn buurvrouw in het appartementencomplex is. Maartje komt ook in het ziekenhuis werken.

Pas toen ik echt op Bonaire landde wist ik dat ik er echt was. Door Mika , een gastvrouw van het Ziekenhuis werden we opgehaald en naar ons appartement gebracht. Op de kakkerlakken in de badkamer na zag het er netjes en goed uit. Hier verblijf ik 2 maanden en ga ik op zoek naar wat anders. Nadat we ons hebben geïnstalleerd, zijn Maartje en ik gaan borrelen @ Karels. Een mooi cafeetje aan de boulevard.

De nachten zijn vooral warm en werd ik ook verwelkomd door heel veel muggen haha. De dagen erna wat dingen geregeld en gezwommen in de oceaan. Wat is het water heerlijk zeg en wat zwemmen er een mooie vissen. Echt een paradijs waar ik in beland ben.

Niet alleen door de muggen, maar ook door een aantal mensen die hier wonen/werken/stage doen ben ik verwelkomd. Iedereen praat met vol lof over Bonaire en wil je graag verder helpen.

Vanaf woensdag hebben we internet, erg makkelijk. Heb al met vele mensen geskyped en ook mijn opa en oma hebben een laptop gekregen om mij te volgen.

Vanmorgen vroeg was het zover, vroeg uit de veren. Mijn eerste werkdag is een feit. in het San Fransisco Ziekenhuis, onderdeel van het Fundshon Mariadal. Ik had al een korte rondleiding gehad. Het ziekenhuis is niet heel groot. Maar wel een interessant ziekenhuis, daar de ruimtes open zijn met de buitenlucht. Er wordt gewerkt om het ziekenhuis op te knappen. De verpleegafdeling bestaat uit 35 bedden, niet allemaal op 1 zaal zoals gezegd werd, maar met aparte kamers. De patiënten spreken zowel Papiaments als Nederlands, dus de komende weken ga ik deze nieuwe taal leren.

Ik moet zeggen dat ik nog wel even moet wennen aan dit nieuwe leven. Vanaf volgende week ga ik het eiland verkennen en zal ik jullie daarvan op de hoogte brengen.

Ik ga nu vanaf mijn balkon genieten van een welverdiend wijntje!

Lieve groetjes vanuit Bonaire.

P.s: O Ja ik ben de oplader van mijn mobiel vergeten, dus soms duurt het even voordat ik antwoord!

  • 03 November 2012 - 22:18

    Carin De Lange:

    Hi Christa
    Leuk om zo je eerste belevenissen te lezen.
    Klinkt echt super!!! (op die kakkerlakken na dan)
    Geniet ervan, maar dat moet wel lukken als ik het zo lees :-)
    Groetjes Carin

  • 05 November 2012 - 13:41

    Oma De Haan :

    hallo christa groetjes van oma de haan ik hoop dat alles wat je er van verwacht ook gebeurt veel plezier doei!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christa

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1067
Totaal aantal bezoekers 10004

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 02 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: