Wat een belevenissen!! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Christa De Lange-Doorn - WaarBenJij.nu Wat een belevenissen!! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Christa De Lange-Doorn - WaarBenJij.nu

Wat een belevenissen!!

Door: Christa de Lange

Blijf op de hoogte en volg Christa

13 December 2012 | Bonaire, Kralendijk

Dag Dushi’s,

Eerst wil ik jullie allemaal fijne feestdagen toe wensen en een nog beter 2013 met heel veel liefde, vreugde, gezelligheid en gezondheid. Kerst is hier ook begonnen. Straten en huizen zijn versierd. Er staat een mooie kerstboom op het plein en ik moet zeggen in de avond met al deze gezellige lichtjes voelt het bijna als kerst in Nederland. Ik hoorde trouwens dat het bij jullie sneeuwde? Ook het ziekenhuis is in kerstsferen, de afdeling is versierd en er staat een stal in de hal. Pracht gezicht. Ook van het werk uit is er een groot kerstfeest georganiseerd waar vele collega’s op afkwamen. Het was in een sporthal, lekker gegeten en later op de avond werd er volop gedanst.

Laat ik beginnen bij een gezellig sinterklaasavond bij mijn thuis. Het huis had ik versierd met ballonnen en een Pietenballon. Het was op dat moment “zie de zon schijnt door de ramen” lalalala. We gingen met zijn 12-en het dobbelspel spelen, super gezellig met heeeeel veeeeel pepernoten, pakjes en koude chocomelk. Ik had de spelregels bedacht, gooide je bijv. 12 mocht je je pakje opmaken. Iedereen is met een kado naar huis gegaan.

Zo eens in de maand hebben ze hier op het Wilhelminaplein: “Taste of Bonaire”. We kwamen net bij Happy Hour bij het City Café vandaan, dus onze magen knorden al. Op het plein staan allemaal kraampjes met heerlijke lokale producten. Ik ben nu voor Surinaamse eten gegaan, maar de volgende keer ga ik voor een stuk geit. Er speelde een bandje op de achtergrond en iedereen genoot. Deze vrijdagavond was zo’n topavond geworden, net als vele andere avonden moet ik erbij zeggen. Ik had het idee om lekker vroeg naar huis te gaan, want ja de avonden hier gaan wel eens door tot 5 uur ’s morgens. Dus nog één drankje na, en nog één, en nog één………… En op een gegeven moment kwam er een dijk van stem door de microfoon heen, was het Mattanja. Zij kan echt goed zingen. Dus de avond eindigde met nog een drankje in Havana’s.

Ik dacht dat er boven water heel wat te beleven viel, maar onder water is net zo'n belevenis. Dit is een van de mooiste duiklocaties waar ik ooit ben geweest. Ik heb nu een aantal duiken gemaakt, en er zullen nog vele volgen. Mooie gekleurde visjes, scholen vissen die je voorbij zwemmen, vissen die op je af komen zwemmen, octopussen, noem maar op! Echt een aquarium en dat in heerlijk zeewater met echt goed zicht.

De laatste 2 dagen op Aruba zijn best interessant geweest, een belevenis. Ik vloog met Insel Air via Curaçao naar Aruba toe. Hier werd ik opgewacht door het zusje van Danielle. Zij woont daar via de Marine. Het eerste wat me op viel was de enorme ‘drukte’, veel auto’s, files, tweebaanswegen, hele hoge gebouwen, veel fastfoodketens, echt zo anders dan op Bonaire. Leuke avond in Oranjestad gehad. De volgende dag heb ik een Jeep gehuurd met het idee om Yvonne van het vliegveld te halen, maar al snel kwam ik vast te zitten in het zand met mijn banden, waardoor de auto al dieper in het zand wegzakte. Vele mensen hebben geprobeerd de auto uit het zand te halen. Ik stond ook gewoon op een verlaten strandje ergens in het Noorden. Na 4 uur kwam er pas iemand met een sleeptouw. Wel 200 dollar lichter, maar a fijn.
Ik naar het hotel toe, waar ik Yvon heb opgepikt. We hebben een mooie tour nog kunnen maken over het Zuidelijk gedeelte van het eiland en ’s avonds heerlijk gegeten bij Moomba’s. Hier werden verwelkomd met een glas droge witte wijn en werden we gevraagd of we een stukje konden schrijven voor in de Arubaanse krant. Tuurlijk wilden we dit. Fotootje erbij en als het goed is staan we er morgen in.
Bij het hotel aangekomen hebben we gezwommen, wijntje erbij en heerlijk nagenoten. Mooi hotelletje, echt een aanrader. Het heet Wonders Botique.
De volgende dag klopte de eigenaar op onze deur. Mevrouw we hebben een vervelende mededeling; “Ër is vannacht bij U ingebroken, U tassen liggen buiten”. Iemand is of binnen geweest of heeft via een raampje, terwijl wij lagen te slapen, onze tassen naar buiten gehaald. Uiteindelijk bleek er alleen geld weg te zijn. Je schrikt wel even. Bah!! Maar ook dit mocht de pret niet bederven en hebben wij heerlijk rondgereden in onze jeep over het eiland. Ben wel blij dat ik nu weer in het rustige Kralendijk zit.

Vanavond nog even na zitten kletsen met mijn buurmeisje. Morgen haal ik mijn schoonzus op! Veel zin in.

Bedankt allemaal!

AYO,
Christa



  • 13 December 2012 - 08:32

    Judith:

    Chris!
    Dat was dus je pech avontuur, balen!!!
    Ik heb heel veel zin in vanavond, als ik tenminste aankom.
    Vertraging, nu dus maar wachten en wachten. .
    Tot straks schoonzus! :)
    X

  • 13 December 2012 - 09:51

    Maria:

    Wat een avontuur.Heel veel plezier samen met Judith.Ben nu al benieuwd naar jullie belevenissen samen.Dikke knuf van ons en alvast hele fijne feestdagen gewenst.

  • 13 December 2012 - 10:58

    Borias:

    Hai GENIETEN daar ! Hele fijne feestdagen (alvast).

  • 13 December 2012 - 18:24

    Agnes En Loet:

    HALLO CHRISTA DAT WAS EVEN SCHRIKKEN GELUKKIG VERDER GOED AFGELOPEN.

    WIJ WENSEN JOU MET JUDITH FIJNE DAGEN TOE.

    PRETTIGE FEESTDAGEN EN EEN GOED BEGIN

  • 15 December 2012 - 18:51

    Janny:

    Hallo Christa en Judith,

    Hoop dat Judith een goeie vlucht heeft gehad ondanks de vertraging.
    Geniet lekker van elkaar en het lekkere weer.En al vast fijne feestdagen
    gewenst.Liefs van ons Klaas en Janny.

  • 17 December 2012 - 16:32

    Annie De Haan :

    oma wenst jullie hele fijne dagen met z n allen maar dat zal wel lukkendenk ik dikke kus voor allemaal tot ziens oma de haan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christa

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 10000

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 02 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: